سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنج مازندران بهتره یا گیلان ؟

کاشت برنج در استان گیلان با وجود آب وهوای مساعد و خاک حاصلخیز محصول پر رونقی را برای برداشت برنج فراهم می کند و اکثر شالیزار ها در دامنه های کوه ها قرار دارد و با بارش باران املاح موجود در باران به این شالیزارها سرازیر می شود. در استان گیلان کشاورزان انواع مختلفی از برنج را برداشت می کنند.  برنج هاشمی از معروف ترین برنج های این منطقه می باشد که اکثر افراد با آن آشنایی دارند. از دیگر برنج های این استان می توان به طارم، برنج صدری دم سیاه، علی کاظمی و برنج شیرودی اشاره کرد.

در استان مازندارن نیز همانند استان گیلان با توجه به آب و هوای مساعد برنج کشت می شود و تفاوت آن با برنج گیلان در نوع آن می باشد و به برنج هایی که در این منطقه کشت می شوند می توان به شیرودی و ندا کشت دوم شاره کرد، و از بین این برنج ها شیرودی خوشپخت تر نسبت به بقیه می باشد. ولی هیچ کدام از این برنج ها نمی توانند جایگزین برنج هاشمی و صدری باشند.

طعم برنج گیلانی نسبت به مازندرانی لذیذ تر می باشد و رنگی سفید مایل به کرم دارد ولی برنج مازندرانی سفید رنگ است. عطر برنج گیلانی آنقدر خوب است که قبل و بعد از پخت عطر آن باقی می ماند. برنج های گیلانی قد مناسبی دارند ولی برنج های مازندرانی مانند برنج های خارجی دارای قدبلند و کشیده هستند. در نتیجه برنج گیلان با عطر و طعم خوبش نسبت به برنج مازندران با کیفیت تر است البته برنج گیلان گران تر از برنج مازندران می باشد. خیلی از افراد برای خرید برنج به شهرهای شمالی می روند تا از کشاورزان برنج خریداری کنند تا هزینه کمتری پرداخت کنند بهتر است برای خرید برنج فصلی از سال را انتخاب کنید تا علاوه بر خرید برنج چند روزی را در شمال ایران برای تفریح بگذرانید و برای اقامت می توانید به اجاره ویلا استخردار ماسال در سایت رنتی جا اقدام کنید.