سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علل مختلف درد قفسه سینه

اولین چیزی که ممکن است با بروز درد قفسه سینه به نظرتان برسد، حمله قلبی است. مطمئناً درد قفسه سینه موردی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد، اما لازم است بدانید که بسیاری از عوامل احتمالی می‌توانند سبب ایجاد آن بشوند.

اولین چیزی که ممکن است با بروز درد قفسه سینه به نظرتان برسد، حمله قلبی است. مطمئناً درد قفسه سینه موردی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد، اما لازم است بدانید که بسیاری از عوامل احتمالی می‌توانند سبب ایجاد آن بشوند. در واقع، بسیاری از مردم درد قفسه سینه را تجربه می‌کنند اما همه این درد ها به قلب مرتبط نیست. درد قفسه سینه می‌تواند به مشکلاتی در ریه‌ها، مری، عضلات، دنده‌ها، و یا اعصاب مربوط باشد. بعضی از این عارضه ها جدی بوده و  ادامه حیات را تهدید می کنند و بعضی دیگر جدی نیستند. اگر شما بدون دلیل درد قفسه سینه دارید، تنها راه برای یافتن علت آن معالجه توسط پزشک است.

ممکن است درد قفسه سینه را در هر نقطه، از گردن تا قسمت فوقانی شکم احساس کنید. بسته به علت آن، درد قفسه سینه ممکن است:


 • تیز


• مبهم


• همراه با سوزش


• دردناک


 • تیرکشیدن


• یک احساس سفتی، فشردگی، و یا خرد شدن در شما ایجاد کند


 


در اینجا به برخی از علل شایع تر درد قفسه سینه اشاره می کنیم.

 

 

علل درد قفسه سینه : مشکلات قلبی

اگر چه تنها علت درد قفسه سینه مشکلات قلبی نیست، مشکلات قلبی که در ادامه آورده شده‌‌‌‌‌‌اند از علل شایع درد قفسه سینه هستند :

 

آنژین :

انسداد در رگ‌های قلب که منجر به کاهش جریان خون و اکسیژن در عضله قلب شده و سبب درد می‌شود اما آسیب به قلب، دائمی نیست. درد قفسه سینه ممکن است به بازو، شانه، فک و یا پشت گسترش یابد. با این درد ممکن است احساسی شبیه فشرده‌شدن به شما دست دهد. درد قفسه سینه ناشی از آنژین می‌تواند با ورزش، هیجان، و ناراحتی‌های عاطفی ایجاد شده و با استراحت، بهبود می‌یابد.

 

انفارکتوس میوکارد (حمله قلبی):

کاهش جریان خون در رگ‌های قلب باعث مرگ سلول های عضلانی قلب می‌شود. حمله قلبی، اگر چه شبیه به درد قفسه سینه ناشی از آنژین قلبی است، اما معمولا شدیدتر بوده و دردی خردکننده دارد و با استراحت تسکین نمی‌یابد. ممکن است تعریق، حالت تهوع و یا ضعف شدید با درد همراه باشند.

 

میوکاردیت (التهاب عضله قلب):

علاوه بر درد قفسه سینه، التهاب عضله قلب ممکن است سبب تب، خستگی، و مشکل تنفسی شود. اگر چه هیچ انسدادی وجود ندارد، علائم میوکاردیت می تواند مانند علائم کسانی باشد که حمله قلبی داشته‌اند.

 

پریکاردیت:

نوعی التهاب یا عفونت مربوط به غشاء دور قلب است. پریکاردیت می تواند دردی مشابه درد آنژین ایجاد کند. با این حال، اغلب باعث درد مداوم تیز در امتداد قسمت بالایی گردن و عضلات شانه می‌شود. گاهی اوقات وقتی نفس می‌کشید، غذا را می‌بلعید و یا به پشت می‌خوابید درد آن بدتر می‌شود.

 

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک:

نارسایی قلبی هنگامی رخ می‌دهد که عضله قلب ضخیم شده باشد. این مورد باعث می‌شود که قلب برای پمپاژ خون، سخت‌تر کار کند. همراه با درد قفسه سینه، این نوع کاردیومیوپاتی ممکن است سبب سرگیجه، احساس سبکی‌سر، تنگی نفس و علائم دیگر شود.


 

بیشتر بخوانید: مرگ بر اثر شکستن قلب حقیقت دارد؟

 

پرولاپس یا افتادگی دریچه میترال:

افتادگی دریچه میترال بیماری است که در آن دریچه قلب به درستی بسته نمی‌شود. علائم مرتبط با افتادگی دریچه میترال متنوع هستند مانند درد قفسه سینه، تپش قلب و سرگیجه، البته می‌تواند بدون علامت باشد، به خصوص اگر افتادگی خفیف باشد.

 

دیسکسیون عروق کرونر:

عوامل مختلفی می توانند سبب این شرایط نادر بشوند، و هنگامی که پارگی در عروق کرونر رخ می‌دهد، حاصل می‌شود. ممکن است سبب ایجاد درد ناگهانی شدید با احساس پاره شدن و یا شکافتن که در گردن، پشت، یا شکم به بالا می‌رود، شود.

منبع:behpu.